Huisregels
Afspraken
Afspraak herinneringen
Wij versturen afspraakherinneringen d.m.v. een email aan onze patiënten. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend en dient slechts als extra service. Mocht u onverhoopt geen herinnering van ons ontvangen dan betekent dit niet dat uw afspraak niet doorgaat. U bent en blijft zelf verantwoordelijk voor het nakomen van de door u gemaakte afspraken.
Te laat verschijnen op uw afspraak
Met het te laat verschijnen op uw afspraak riskeert u een annulering als blijkt dat er onvoldoende tijd resteert om uw afspraak en/of behandeling in zijn geheel en volgens planning te voltooien.
Niet nagekomen afspraak
Wanneer u een afspraak niet kunt nakomen, dient u dit uiterlijk 24 uur (een werkdag) van tevoren te melden. Wij zijn dan in de gelegenheid om een andere patiënt te behandelen. Zegt u de afspraak niet, of niet tijdig af, dan kan de gereserveerde tijd in rekening gebracht worden. De behandelaar kijkt hierbij met redelijkheid naar het bedrag van de voorgenomen behandeling. Bij herhaaldelijk niet nakomen van afspraken zonder bericht, behouden wij ons het recht voor u uit te schrijven als patiënt.
Uw gegevens
Gezondheidsvragenlijst
Uw eigendommen
Roken en huisdieren
Privacy en geheimhoudingsplicht
Wij zijn gebonden aan het beroepsgeheim of geheimhoudingsplicht. Dit betekent dat wij geen informatie over u mogen verstrekken aan personen of instanties die niet bij de behandeling betrokken zijn. Alle noodzakelijke gegevens voor een behandeling van een patiënt worden geregistreerd en bewaard conform de Europese privacywet, de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Wij zijn niet verbonden aan het Landelijk Elektronisch Patiëntendossier (EPD). Voor inzage door derden die niet bij een behandeling betrokken zijn is altijd uw schriftelijke toestemming nodig. Uitzonderingen hierop zijn de zorgverzekeraars. Sinds juli 2010 kunnen zij zonder uw toestemming over uw gegevens beschikken.